وقتی یک ادم زندگی کردن بخواهد!

وقتی مهردخت 14روز بعداز عروسیش  طلاق گرفت

ادمای دورش سرزنشش کردند!

بهش بدوبیراه گفتند،چرا که فقط دلش میخواست خودش را از لجن زاری که داخلش افتاده نجات بده!اما بهش ننگ چسبوندن!

گفتن پای یکی دیگه وسط بوده،گفتن خوده مهردخت جنسش و ذاتش خرابه و هزارتا حرف دیگه.

وقتی هم مریم خانوم زنی ک حدود45/50سال داره و تعدادی عروس و داماد طلاق گرفت بازم مردم و اشناها بهش بدوبیراه گفتند.

​​​​​

 

اما من جای بدوبیراه بهشون افتخار میکنم!

مخصوصا مهردخت!

اونا ادمای شجاعی هستند،کمتر کسی به فکر طلاق میفته!

اکثرخانوما میسوزن و میسازن

میترسن از حرف مردم،و هر روز و هر روز و هر روز وضعیتشون بدتر میشه!

 

​​​​​​ادما باید شجاع باشن،اگه کسی دلش به زندگی نبود باید بزاره و بره

نباید و نباید و نباید بمونه و بسازه و بسوزه!

 

+نظر شما چیه؟!

 

۱۴ ۹
🌌🌙 Callisto
۲۲ دی ۲۱:۵۱

موافقم.. واسه همین الان اینجام:)

پاسخ :

خوشحالم که هم نظر هستیم  : )))
I'm Heeva
۲۲ دی ۲۲:۱۱

من هم باهات موافقم...

چرا ادم بخواد خودش رو توی لجن زار دفن کنه ؟

من ادمایی رو دیدم به خواست خانوادشون و کاملا سنتی صرفا بر اینکه خانواده ها رو هم شناخت دارن ازدواج کردن و اون زندگی رو جهنم وار ادامه میدن و جرئت طلاق ندارن..

پاسخ :

واقعا چرا؟
زندگی که دیگه دل خوشی توش نباشه اسمش زندگی نیست اون جهنمه!

خیلی ها به خاطر بچه هاشون،خیلی ها به خاطر ابرو..
تف به این فرهنگ که همه چیز واسه خانم ها ننگ و عاره!
فاطمه ...
۲۳ دی ۰۰:۴۲

سلام

کاملا موافقم

طلاق بگیری بهتر از داشتن یه جهنمه

پاسخ :

سلام به روی ماهت😍
واقعا همینه ..
کژال ..
۲۳ دی ۰۱:۱۵

هر آدمی یکبار فقط به دنیا میاد،اینو هممون شنیدیم، اما هیچوقت عمقی بهش فکر نکردیم که یعنی چی؟! یعنی اینکه آدم باید هرجوری که خودش دلش میخواد زندگی کنه،من همیشه گفتم"آدم هرجوری باشه بازم پشت سرش حرف میزنن" پس چه بهتر که اونجوری که باب طبعمونه زندگی کنیم^^

پاسخ :

واقعا کژال..
ادم فقط یکبار حق زندگی داره،پس نباید بسوزه و بسازه باید اونجور که دوست داره زندگی کنه!
حرف مردم هست،چه کار خوب کنی چه کار بد اونا همیشه حرفو میزنن پس بهتره با این وجود کاری که باعث راحتیه رو انجام بدیم.
پشمآلِ پشمآلو
۲۳ دی ۰۲:۴۰

اصلش اینه تا جایی که راه داره سعی کنن اوضاع بهتر شه ولی واقعا همونطور ک ازدواجو خدا داده طلاقم همون داده .. وقتی دو نفر نمیتونن و بهم نمیخورن باس جدا شن .. ولی خیلی سختش میکنن اکثرا این موضوعو 

پاسخ :

بله درسته..
حقیقتا تو جامعه و فرهنگ ماها جا نیفتاده..
و به خانمی که طلاق میگیره به چشم بد نگاه میکنن..
که واقعا باعث تاسفه : (
گلاویژ ...
۲۳ دی ۱۵:۲۸

من اصلا موافق سوختن و ساختن نیستم ولی در مورد مثال اولی که زدی نظرم اینه که ۱۴روز خیلی کمه برای گرفتن تصمیم به این مهمی. دوتا آدم بالغ هرچقدر هم علاقه‌ی بینشون زیاد باشه تفاوت دارن با هم و‌ خب طببعیه که روزای اول زندگی مشترکشون نتونن با هم کنار بیان. باید به هم فرصت بدن و‌ سعی کنن مشکلشون رو حل کنن و حتی اگه لازمه از مشاور کمک بگیرن. اگر بی‌فایده بود بعد یه تصمیم جدی بگیرن. بین دوستای خودم چندمورد بود که سال اول خیلی به طلاق فکر می‌کردن. بخاطر مشکلات و عدم تفاهمی که با همسرشون داشتن ولی سعی کردن این مشکلات رو تا اونجایی که می‌تونن حل کنن با هم. و خب الان بعد سه چهارسال خیلی راضی‌ترن از زندگیشون. البته به طرف مقابل هم خیلی ربط داره اینکه تو این دوره همراه باشه یا نه. اگر قرار به تغییر یک سری از عادت‌ها و رسیدن به تعادل باشه باید دوطرفه باشه.

پاسخ :

سلام.
اینا فقط چهارده روز زیر یه سقف رفته بودن
حدودا ۴/۵سال عقد بودن
مسافرت رفته بودن جفتشون درس خونده بودن و...

دقیقا حرف منطقیه،زمان لازم میبره دونفر تا باهم کنار بیان..
اما اونایی که نزدیک به 10/20سال زندگی کردن و فقط عذاب کشیدن چی؟
میــ๛ آنـہ
۲۳ دی ۱۸:۲۵

عالی است بانوجان

پاسخ :

وای انه..
خدا میدونه که چقدر این چندروز به فکرت بودم و میخواستم بیام احوالتو بپرسم!
چقد کم پیدا شدی؟: ))
میــ๛ آنـہ
۲۳ دی ۲۰:۰۸

سلام

بیا اولین پستم رو بخون

خیلی حالم خراب بود

الان خوبم که برگشتم

خدا رو شکر

پاسخ :

سلام به روی ماهت

ای بابا خدا بد نده!
چشم الان میخونم
خداروشکر که خوبی!
آرام :)
۲۳ دی ۲۲:۰۳

من نیز موافقم ، اما شجاعت میخواهد ..

تازه من با درس خواندن و مجردی موافق ترم 😅😅😅

پاسخ :

میدونم چی میگی ..
میدونم..
منم موافق ترم والا
چیه اقا بالاسراینا داشتن🤣
آرام :)
۲۳ دی ۲۲:۵۲

البته به نظرم هر چی به موقع خودش :)

زور که زیاد میگن ولی امیدوارم یه آدم خوب بیاد.

این عوارض خوابام هست خخخ

یه چیزی بگم ،،،

من تو خوابم همش میبینم ازدواج کردم بعد یه نی نی هم دارم😅

سری قبل دو تا نی نی داشتم 😂

بعد من بهش میگفتم خوشگل نازم ،،، ولی جدی خیلی ناز سفید خوشمل بود تازه شعر هم پیش پا افتاده میخوند 😍

فکر کنم خوابه میگه بذار حداقل تو خوابش بیان این از کل که کاری نداری 😀😀

پاسخ :

هووم،دقیقا : )))

وای خدایااااا
خواب شوهرتو نمیبینی؟
شوهره مهم تراز بچس😂
میفهمی قیافش چطوره پولداره بدبخته😂😂

ارام شاید زیاد درگیر این موضوعی،واسه همین خوابشو میبینی😀
آرام :)
۲۴ دی ۲۱:۱۸

نه بابا شوهر کجا بود خخخ

فقط خواب نی نی های خوشگل میبینم که من مامانشون هستم 😍

منظورم از شعر پیش پا افتاده شعر دست پا شکسته بود 😅😂

نمی‌دونم خب چی کار کنم وقتی نیستش 😶😐

آره باور کن من تولدم نمیرم هیچ جا نمیرم بعد خواستگار میاد :/

هنوز جوهر پستی که گذاشته بودم خشک نشده بود اعلام حضور شد خخخ

نمی‌دونم خب اگه بخوام ازدواج کنم که میکنم این ادا اصولاً چی چیه 😅 منظورمه خوابه هست

 

پاسخ :

😂

عخیییی❤😉
اهان:دی

عیبی نداره بابا،بگو بیان خونتون یه جعبه شیرینی هم میارن تا یه هفته بعدازظهرا چایی و شیرینی بخور😂
بعدشم بهشون بگو جوابم منفیه😉

اگه گلم اوردن بزار تو اتاقت بو خوب میگیره همه جا😆😉

ولی بی شوخی انشالله که خواستگار خوب بیاد خوشگل و قد و هیکل اوکی اینا😌
بعد عروس بشی تو :دی
مِـه را
۲۶ دی ۱۰:۴۹

سلام (: احوالات؟!.

نمی خوام فاز منفی باشم آ :/ ولی گاهی وآقعاً نمی شه ول کرد و رفت. باید توی موقعیت بود و با گوشت و خون تجربش کرد خیلی چیزها رو.

گاهی همون موندن و استقامت و قبول کردن سختی ها هم شجاعته!. خیلی ها رو دیدم که طلاق گرفتن و خیلی ها رم دیدم که موندن و سوختن و مجبور بودن. و از نظر من هر دو شجاع و مقاوم هستن بر اساس شرایطشون.

+ نمی دونم!.

پاسخ :

سلام عزیز دل 😌
خوبم من خداروشکر،خودت خوبی؟
اره درست میگی،زود نمیشه قضاوت کرد هرکس رفتارش باید متناسب به موقعیتش باشه!
مثلا طرف شوهرش بده و بداخلاق و..
خودش هم هیچ درامدی نداره!
خانواده ی مادرش هم خیلی بدبخت هستن 
این خانوم باید بمونه و تحمل کنه!
از ته دل ارزو دارم که هیچ ادمی مجبور به سوختن و ساختن نباشه : )

+چیو نمیدونی؟
رهآ ~♡
۲۶ دی ۱۳:۱۶

سلام.

 

من هم مخالف ساختن و سوختنم. ولی ی بار دو طرف ی زندگی باید تلاششون کنن، بجنگن برای بهتر زندگی کردن، ولی اگه این جنگیدن و تلاش کردن جواب نداد، اون وقت طلاق.

 

حرف زدن، بلد بودن، منطقی بودن توی مشکلات کمک کننده ست. مشاوره رفتن کمک کننده ست.

 

پاسخ :

سلام به روی ماهت  : ))

اما متاسفانه خیلی از ادما مشاوره رفتن رو عار میدونن!
و اصولا خیلی از مردای کشور ما موافق مرد سالاری هستن و این همه چیزو خراب میکنه!

+ممنونم از کامنتت رها جآن 🍀
مِـه را
۲۶ دی ۱۸:۳۷

پرسیدی +نظر شما چیه؟!.

منم گفتم: +آی دونت نو!!! :/ .

پاسخ :

اهان 
گیجم بخدا من😂

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
No matter how you feel
Get up
dress up
show up
and
never give up
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان