مشکلات زمان پریود!

سلام!

میتونم بگم یکی از معضلاتی که امروزه خیلی از بانوان یا دخترای اطرافم باهاش مواجه هستن دل درد های زمان پریودی هستش!

که حالا میتونه دلایل مختلفی داشته باشه!

من خودم به شخصه برای هردوره حداقل 4 تاکپسول مفنامیک اسید مصرف میکردم که دراواخر چندان تاثیری نداشت!

حتی حدودا سه الی چهارماه پیش با مصرف 3 تا مفنامیک اسید،قرص هیوسین،دم کرده ی شوید و نبات و چای زنجیل و...

هنوز دل درد من بهتر نشده بود!

تا اینکه یه دوره تصمیم گرفتم به حرف مامان جونم(مامانِ مامانم)گوش بدم و طناب بزنم!

بار اول با وجود دل درد خفیف 30 تا 40 تا طناب زدم و 

یکی دوساعت بعدش دوباره تکرار کردم،حدودا توی دوروز 200 تا طناب زدم و میتونم بگم دوره ی اخرِ قائدگی فقط 1 کپسول مفنامیک استفاده کردم!

 

 

پ.ن1:این فقط یه تجربه  از من بود و نمیدونم تاثیرش روی بقیه چطوره!

 

پ.ن2:این دردهای شدید گاهی بی علت نیست و ممکنه دلایل خاصی داشته باشه شما باید به یه پزشک زنان مراجعه کنید تا اگه خدایی ناکرده مشکل خاصی بود برطرف بشه!

 

پ.ن3:امیدوارم درصورت استفاده از روشی که من گفتم، واستون مفید باشه!

 

۱۰ ۱۰
فاطمه م_
۰۲ مهر ۰۸:۰۹

طناب زدن به طور خاص رو نمی‌دونم، ولی به تجربه بهم ثابت شده فعالیت بدنی و ورزش یا پیاده‌روی خیلی کمک می‌کنه به کاهش درد :)

پاسخ :

طناب زدن روهم امتحان کن: )
ااره دقیقا پیاده روی هم روش خوبیه در کاهش درد😊
I'm Heeva
۰۲ مهر ۱۰:۰۵

شمیم یادمه گفته بودی میخوای چنین پستی بذاری :) منم زیاد درد میکشم و ورزشی که سنگین نباشه به کاهش درد واسه من هم کمک میکنه.

پاسخ :

اره هیوا 
کلی هم باخودم گفتم بزارم نذارم چیکارکنم:دی
دقیقا،طناب زدن رو هم امتحان کن یه بار شاید به دردت خورد☺

abdolnabi solimani
۰۲ مهر ۱۲:۰۷

سلام دعا میکنم که خداوند به همه سلامتی بده موفق باشید.

پاسخ :

سلام.
انشالله
خیلی ممنون
شماهم موفق باشید😊
__PARNIAN __
۰۲ مهر ۱۵:۲۰

باید امتحانش کنم حتما :))

من هردفعه از درد میمیرم و رنده میشم البته بیشترکمردرده :((

پاسخ :

اره حتما امتحان کن : )
وای کمر درد!
اونو گرم کنی خیلی خوبه!
مثلا پتو برقی استفاده کنی 😊
کژال ..
۰۲ مهر ۱۶:۰۹

سلام

راستش من هیچوقت قرص نمی‌خورم برا دل درد و کمردرد و این چیزا. 

اکثر اوقات دمنوش درست میکنم میخورم، برا اعصابم گل گاو زبون میخورم برا درد بابونه، مزه اشو خیلیا دوست ندارن ولی من از بس خوردم دیگه برام عادی شده. از قرص بهتره. 

پاسخ :

سلام عزیزم😻
واقعا؟خیلی خوبه دختر!
بابونه رو چطوری دم میکنی؟
من گل گاو زبون رو میخورم خوبه خدایی!
صد البته خیلی خیلی بهتراز داروهای شیمیاییه😁
کژال ..
۰۲ مهر ۱۹:۲۲

من یه قوری کوچولو دارم برای همین دمنوش و این چیزا،بابونه خشک رو میریزم توی قوری آب جوش میریزم روش سرشو میذارم، بعد 10 دقیقه میذارمش روی بخار کتری، ینی کتری آب جوش که روی گاز روی شعله کم هست بجای اینکه سر بذارم روش قوری رو میذارم.

اگه دوست داشته باشی میتونی با ابلیمو و عسل بخوری یا بهارنارنج،با بهارنارنج خیلی خوب میشه، اگه خواستی با بهارنارنج درست کنی باید وقتی که بابونه ی خشک رو می‌ریزی توی قوری یه قاشق مرباخوری بهار نارنجم بریزی توش.

پاسخ :

هم بابونه دارم هم بهارنارنج!
ممنونم به خاطر توضیحاتت^.^
حتما درست میکنم،هیچ وقت فکر نمیکردم بابونه رو بخورن
اخه من همیشه بخورشو میزاشتم😄
__PARNIAN __
۰۲ مهر ۲۰:۲۲

مشکل اینه که تایمش یجوریه همیشه تو مدرسه میشم :/

یهو معلم داره درس میده، من عین مار اون وسط دارم از درد غلط میزنم :(

قرصم یدونه مفنامیک سعی میکنم بیشتر نخورم

بازم مرسی از تجربیاتت :)

اینروزا همه دخترا دارن درباره ی پریودی پست میذارن منم برم به فکر باشم😄

پاسخ :

چه بد موقغ😁
میفهمم چی میگی یکی دوبار اینطور شدم😯
خیلی خوب میکنی معلم زیستمون میگفت ضرر داره!
خواهش میکنم عزیزم❤
اره بزار توام موضوع خوبیه:دی
جادوگر قبیله [ستوده] ••
۰۳ مهر ۰۹:۵۴

من اصلا درد ندارم :| یعنی یه کم هست ولی خب اونقدری نیست که مثلا ازارم بده ( هرچند من کلا از درد داشتن بدم میاد رو اعصابمه ) 

پاسخ :

اهان،بعضیا همینطورن
کلا سیستم بدن ادما باهم متفاوته😁
مائده ‌‌‌‌‌‌‌
۰۹ مهر ۲۳:۴۷

نمیدونم مکانیزم دقیقش چیه از نظر علمی ولی خب اون زمان که حرفه ای والیبال بازی میکردم یادمه دردهای دیستوره م خیلی شدید بود!

بازهم نمیدونم علمی هست یانه ولی فکر کنم در افراد متفاوته اثرش

من خیلی معتقد به طب سنتی نیستم ولی چیزهایی که طبع گرم دارند مثل خرما و یا دمنوش های مختلف ، نبات داغ درد رو آروم میکنن

پاسخ :

اهان خب پس همه ی افراد مشابه هم نیستن!
و سبستم بدنی هرکس با نفر دیگه تفاوت داره!
بله اینا تاثیر خوبی داره فک میکنم چون طبع گرم دارن!
ممنون از حضورتون☺
مریم
۱۴ مهر ۱۷:۳۶

چی بگم

پاسخ :

هرچی که دوست دارید !
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
No matter how you feel
Get up
dress up
show up
and
never give up
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان